tiistai 26. maaliskuuta 2013

Kevätajatelmia

Keväässä on vähän sellaista uuden ja erilaisen kaipuuta vuodesta toiseen. Samalla myös hurja määrä energiaa ja intoa aloittaa projekteja siltä istumalta. Mä oon hyvä aloittamaan asioita. Innostun hetkessä. Loppuunsaattaminen onkin sitten eri tarina. Suuret ajatelmat, mitä facebookista bongailee milloin kenenkin seinältä, tuntuu osuvan ja uppoavan oikein todella näinä aikoina.

Tee usein sitä, mitä rakastat. Työ, ystävät, kirpparit, partio ja käsityöt. Siinä mun top5.

Muuta niitä asioita, joista et pidä. Tämä kyllä vaatis aikamoista kanttia..

Sarake 3. Ei kai siinä muutaku enemmän kirppareita ja työtunteja sit vaan? :D

Elämä on yksinkertaista. Tosiaan. Ja useimmiten oikein mukavaakin vielä. :)

Mieli avoinna uusia asioita ja ihmisiä kohden. Mä osaan olla aika kaksjakonen mitä tähän tulee. Mä yhtenä hetkenä tahdon nousta lavalle esittämään lastenlauluja vaikkapa sadalle ihmiselle. Toisena hetkenä mä mietin, olenko mä oikeesti kykenevä pitämään tunnin mittaisen partiokoulutuksen aikuisille. Astrologian kielellä sanottais, että nouseva leijona se sieltä raivaa tietään. :)

Jotkut mahdollisuudet saapuvat vain kerran. Niinpä. Ei pitäis jahkailla silloin kun joku asia tuntuu oikealta. Mitä siinä lopulta menettää, jos heittäytyy hetken vietäväksi? Varautuneisuudella ei valloiteta vuoria.

Jutut, joita luot ihmisten kanssa. Elämä kuljettaa aika jännästi. Lähes päivälleen vuosi sitten meillä oli Hgissä työpaikan kehittämispäivä, jossa mä julkistin kaikelle kansalle että oon sitten muuttamassa toiseen kaupunkiin. Tuntuu hassulta ajatella, että siitä TODELLA on niin lyhyt aika. Ja miten musta nyt tuntuu, että just näin asioiden pitikin mennä.


Että elä unelmias todeksi. :)

Mä haaveilen nyt semmosista linnunpönttötalkoista. Että partioporukalla tehtäis päivän verran linnunpönttöjä ja maalattais ne värikkäiksi. Myytäis paikallisella torilla ja nautittais hyvästä mielestä. :)
Haaveilen kans siitä, että mulla olis joskus semmonen "pako-saari". Sellanen mihin vois mennä collareissa ja villasukissa. Sellanen missä vois nuotiolla tehdä kalaa ja kaveriks uusia perunoita. Vois istua iltamyöhällä laiturilla ja lukea myrskylyhdyn valossa lehtiä. Siellä ei olis mitään blogeja ja facebookkeja. Siellä olis vaan aikaa ja onnea.

Suosittelen lämpimästi kaikille haaveilua! Mä kuulkaa kuvittelin itteni sinne laiturille kesäiltana ja tuli huippufiilis! :)

2 kommenttia:

  1. Totta turiset! :) Sain just kuulla, että meidän ylä-asteen luokalta kuoli viime viikolla yks poika sairaskohtaukseen.. 27 vuotiaana. Pisti miettimään elämän rajallisuutta ja just näitä juttuja mistä kirjoitit. Elämä on liian lyhyt, joten nautitaan joka hetkestä! Mä oon oppinut tänävuonna tekemään kotitöitäkin nauttien.. Kutsun sitä puuhasteluksi ja se on kivaa! Eiks toi oo just sitä tylsien asioiden muuttamista? Lopettaa kiireessä siivoomisen ja alkaa vaan puuhastella :) Ihanaa kevättä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, sitä montaa asiaa lykkää ja miettii että "sitten joskus". Mikähän siinä onkin, ettei tartu toimeen heti.. Kai se tuttu ja turvallinen sit kuitenkin houkuttaa. Ja niinpä, puuhastelu on kivaa etenkin vkoloppusin kun saa alottaa heti aamusta ja on koko päivä aikaa! Mä oon joskus 10v sitten ollu oikein pessimistin perikuva ja miten hyvää on tehny muuttaa ajattelua optimistisemmaks. Hyviä asioita on alkanu tipahdella elämään. :)

      Poista