sunnuntai 28. lokakuuta 2012

Joulupajasta tervehdys!

Kellot käännetty ja aikaa on tuntunu tosiaan olevan yllinkyllin! Eilen vierähti koko päivä vanhan opiskelukaverin kanssa, joka reissasi Seinäjoelta ilokseni tänne. :) Pari vuotta ehti kulua viime tapaamisesta, joten riemu oli ylimmillään kun pitkästä aikaa taas nähtiin! Kierrettiin kauppoja, käytiin Dennis -pizzeriassa syömässä, mun luona intoiltiin askartelulehtien ideoista ja iltakymmeneltä rautatieasemalla suunnattiin toiveita ens kevääseen ja seuraavaan tapaamiseen.

Promod -vaatekaupasta löytyi kiva takki, joka lähti mukaan. Turkoosi, kuinkas muutenkaan. Ehkä musta on vähitellen tulossa aikuinen noin pukeutumisenkin saralla. Tai ainakin semmoinen, että muistuttaisin enempi kolme- kuin kaksikymppistä. Oikeesti listalla EI ollut takkihankintaa, ainakaan tuona nimenomaisena päivänä vaan kun eteen sattui sopiva osumaan ja vielä yksi ainoa sopiva koko niin ei voinu ottaa riskiä ja jättää sinnekään. Vanhassa takissa ei toki ollu mitään erikoista vikaa siinäkään. Paitsi että se on musta. Mä en edes osaa kuvitella vuosia taaksepäin, jollon mun vaatekaapin värit oli aikalailla sitä mustaa ja tummansinistä. Jotain harmaata ehkä vähän. Nyt sen sijaan esim se tummansininen tuntuu synkimmältä väriltä ikinä. No, olen mä toki muuttunut muutenkin tässä vuosien aikana. :)

Tänään aamulla oli ihana herätä taas ilman kellonsoittoa. Aamukahvia ja pesään puita. Askartelupäivä luvassa. Aurinko paistoi ja kaunis talvipäivä oli aluillaan.


Joulumyyjäisiin on jotakuinkin kuukausi aikaa. Keskeneräiset hommat etenivät tänään seuraavasti:




Neulatyynyihin arkillinen leimattuja sanoja, jotka ovat nyt kuivumassa "sotkemisen" jäljiltä ja odottavat kiinnitystä purkinkylkiin.



Pallopapereita ja kimalluksia tulee kuorinta-aineiden tageihin ainakin. Sekä tuota paperia kanssa etiketiksi. Aion tehdä piparminttua, appelsiinia ja tea treetä. Väreinähän ne olis loogisesti punanen, oranssi ja joku vihreä. Otan tietoisen riskin ja aion kyllä vähän sekotella värejä. Jokasen purkin kanteen tulee kuitenkin teksti, mitä se sisältää. Myyjäisten värikkäin pöytä on mun. ;)

Kirjottelin tässä muutamia päiviä sitten valmiiksi tekstin noihin tageihin ja tältä näyttää ekat kappaleet:



Eri värisiä pallopaperin suikaleita sekä yleiset käyttöohjeet jotka käy joka purkkiin. Toiselle puolelle en tiedä mitä. Ehkä jotain jouluista. Pieni koriste tms. Koska etikettiin on tarkotus tulla teksti "kuorinta-aine kasvoille". Ne on vielä kirjottamatta ja tulostamatta. Sitten se lusikkakin pitäis jotenki viritellä tuohon settiin -unohdinkin vallan kokeilla!



Purkin kansiin kiinnitin kankaat muutamalla kontaktiliimatipalla. Onkin aika ainetta kun irrotti kannessa olevaa päiväystekstiäkin.. No, onneks noi nimet sai hyvin sotkun päälle kun tuli vähän kankaasta läpi.

Tällä hetkellä purkki näyttäs tämmöseltä:



Vaatiikin tosiaan vähän tuotekehittelyä, miten mä saan tuohon lisättyä vielä sen lusikan ja tagin. Hmm..

Joulusuklaiden suhteen inspiraatio kolahti näistä Ihana-lehden joulunumeron kuvista:



Etenkin toi ruusuinen on kauneinta, mitä mä oon askartelun saralla nähny aikoihin! Aaltopahvi tuskin on kovin arvokasta, nuottipaperia mulla on jo omasta takaa ja muutakin käyttökelposta. Tuommoset kukat onkin sitten eri juttu.. Tarvii tutkia paremmin lehteä, että mistä noita oikein olis saatavilla. Leimasinmustetta pitää hankkia lisää. Mustaa ja ruskeeta.

Kun tilipäivä koittaa, mä suuntaan Sinooperiin. :) Nyt iltaruokaa ja lisää askartelua.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti