keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Positiivisuudesta

Varoitus: sisältää positiivista vouhotusta.

- Kiitos sun blogista.
- Sä oot tietämättäsi yks mun henkisiä etämentoreita-

Ilahduin, hämmennyin ja liikutuinkin vähän. Ja niin mä välillä mietin, ylittääkö nämä mun blogikirjoitukset minkäänlaista uutiskynnystä tai että moniko facebook-kavereistani on piilottanu mun tilapäivitykset, koska ei vaan jaksa lueskella vähintään joka toinen päivä ilmestyviä positiivisuusfiilistelyjä. Sitten joku kirjoittaa noin ja hymy hiipii väkisinkin kasvoille. :)

Mä ostan ehkä yhden kirjan vuodessa jos sitäkään. Taikavoima oli yksi niistä.
Kirjasta kerrotaan seuraavaa:

Osaatko tuntea kiitollisuutta? Uskotko kiitollisuuden ihmeelliseen voimaan? Osaatko arvostaa elämääsi? Yksikin oikea sana voi olla avain kokonaiseen elämänmuutokseen.Uutuusteoksessaan menestyskirjailija Rhonda Byrne esittelee 28-päiväisen ohjelmansa, jonka tarkoituksena on herättää kaikissa meissä piilevä syvä kiitollisuuden tunne. Universumin ikiaikaiset vetovoiman lait puolestaan takaavat, että aidon kiitollisuuden osoittaminen tuo unelmien elämän käden ulottuville.Kiitollisuutta pitää osata tuntea myös kaikesta siitä hyvästä, minkä on jo onnistunut saavuttamaan. Itse asiassa ajatus on vanha tuttu, joka nykykielellä ilmaistaan "Saat sen, mistä luovut" ja "Sitä saa, mitä tilaa." Kun on käynyt läpi 28 päivän ohjelman ja omaksunut sen osaksi elämäänsä, huomaa kuinka hyviä asioita alkaa ilmaantua kuin itsestään.


Luin tuon Rhondan tunnetumman kirjan Secret ja vakuutuin sisällöstä. Hyviä asioita tapahtuu, kun niille antaa tilaa eikä täytä mieltään negatiivisuudella. Ajatukset vetää puoleensa kaltaisiaan tapahtumia. Sitä saa, mitä tilaa -sanontaa tunnutaan usein käytettävän negatiivisessa yhteydessä. Mitäpä jos kääntäisitkin tilaukset positiiviselle vaihteelle? Ihan vain kokeeksi ja katsot, mitä tapahtuu. :)

Mä olen nyt kolmen päivän "tehtävät" suorittanut. Joka aamu tulee listata paperille 10 asiaa, josta on kiitollinen. Niitä on lopulta siis 280! Tuntuu aika hurjalta määrältä äkkiä ajateltuna, mutta haastaa miettimään ihan pieniäkin hyviä asioita elämässä. Samoin joka ilta tulee käydä läpi kaikki sinä päivänä tapahtuneet hyvät asiat ja valita lopulta niistä paras. Päivä alkaa ja päättyy kiitollisuudella.

Kyllä mä tunnustan, että olen tänään ihan ääneen valittanut muutamastakin asiasta, mut jotta niille ei annettais huomiota niin näistä asioista olen tänään ollut iloinen:

- Käytiin muksujen kanssa kävelyretkellä. Mun parin kanssa meillä oli oikein hyvät juttutuokiot.
- Ruuaksi oli perunoita ja uunikalaa -herkkua!
- Halaukset lämmitti mieltä.
- Kävin kahvittelemassa kaverin luona ja vein mukanani pari viineriä. Jutellessa vierähti reilut pari tuntia.
- Ilta-auringossa vielä lenkkeiltiin työkaverin kanssa pari tuntia ja mukava oli jutustella siinäkin ohessa!
- Tänään tarkeni hetken ilman pipoa pihalla ja kasin aikoihin näkyi vielä auringonsäteitä!

Iloa päivääsi! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti